Det er gået stærkt - rigtig stærkt for Varde-virksomheden Lé Mosch, som netop er flyttet i nye lokaler på Brolæggervej 4.
Varde: Det begyndte i det små for fire år siden, hvor Tina Hofmann selv syede pandebånd, som hun solgte via Instagram. Så fik hun egen webshop, fandt leverandører, indrettede lager i garagen. Det voksede under navnet Lé Hof, hvor hun sælger ting og tøj til børn.
- Det gik godt med hårbøjlerne, men mange skrev, om det var til børn eller voksne, fortæller Tina Hofmann, der begyndte at overveje at udvide med et sortiment til voksne.

- Det skal være et rart sted at være. Det er vigtigt, at mine medarbejdere er glade, når de går på arbejde og synes, de gør en forskel.
- Fredag den 12. og lørdag den 13. april holder Le Mosch åbent hus i de nye lokaler på Brolæggervej 4, hvor alle er velkomme til at se lokalerne. I den forbindelse holder de også et showroomsalg. Det er fredag klokken 13-17 og lørdag klokken 10-14.
Fra to til fire
For et år siden, den 1. marts 2018, gik hun i luften med Lé Mosch, der henvender sig til voksne.
- Det gik fuldstændig amok, siger Tina Hofmann og fortæller, at Lé Mosch nu udgør størstedelen af forretningen, og at hun leverer produkter til 150 danske butikker, foruden det hun sælger i sin webshop.
At Lé Mosch er vokset, betyder også, at Tina Hofmann foruden sig selv nu er oppe på tre fuldtidsansatte i virksomheden, for et år siden var det én.
Mere plads
At hun brænder for sin virksomhed, er der ingen tvivl om, energien stråler ud af Tina Hofmann, når hun fortæller om udviklingen, som nu har presset Lé Mosch ud af de tidligere lokaler på 130 kvadratmeter, og ind i mere end fordobling til cirka 350 kvadratmeter.
- Vi snakkede om det i et halvt år, men vi kunne ikke finde de rigtige lokaler i Varde. Så fik vi tilbudt det her, siger hun om lokalerne, der ligger i industrikvarteret i Varde Syd, næsten lige bag de tidligere lokaler.
- Det var vigtigt for mig, at der også var et showroom. Det er indrettet, så man skal kunne mærke en stemning, og hvad Lé Mosch er, siger Tina Hofmann.
Så selvom mere lagerplads var katalysatoren til at lede efter en ny residens til virksomheden, ville hun gå det ekstra skridt, så der er plads til udvikling.
Mavefornemmelsen
Vejen til succes er blandt andet gået gennem Tina Hofmanns mavefornemmelse. Hun er fagligt forankret i detailbrancen, hvor hun blandt andet har været kørende sælger for Bestseller, men også havde mange andre opgaver. Så fornemmelsen er ikke grebet ud af den blå luft, den bygger på erfaring.
- Jeg gør det, jeg synes er sjovt. Jeg stoler på, at jeg vælger rigtigt, og de gange, jeg har valgt noget, jeg ikke synes var super, har det heller ikke solgt så godt. Det betyder ikke, at jeg ikke har taget fejl, siger hun og tilføjer:
- Jeg har en positiv tankegang, og jeg tror på, at man skal være sig selv, for så føles det rigtigt. Jeg skaber en form for venskab med mine kunder.
Relationen sker blandt andet via Instagram, hvor det hele begyndte, og Lé Mosch nu har over 8000 følgere, mens Lé Hof har rundet 10.000.