Der skal være billeder eller videoer. Gerne en konkurrence og ikke alt for meget tekst. De unge shopping-ambassadører ved lige, hvordan de skal vække opmærksomhed i egne rækker. De er helt med på, at de bruger deres private platforme for at fremme et kommercielt budskab, for det tjener et højere formål. De vil gerne gøre deres til, at Varde bliver ved med at være en aktiv handelsby.
Copy link address
Malene Wonsbek , mwo@jfmedier.dk
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Katrine Laugesen, 16 år, ungarbejder i Intersport, Varde: Jeg kan godt forestille mig, at jeg bliver boende i Varde. Det er en dejlig by. Her er jeg født og opvokset. Her går jeg i skole - 10. klasse Campus. Her spiller jeg fodbold - U18 Liga 1. Og her har jeg mit sociale liv. Jeg handler næsten aldrig på nettet, kun hvis der er bestemte ting, som jeg ikke kan få i butikkerne, for jeg er opdraget til at handle i byen. Vi unge tænker ikke lige over, at hvis vi ikke støtter vores egen by og butikker, så er der måske slet ingen by, når jeg får familie og børn, og det vil jeg være rigtig ked af. Jeg har haft så mange hyggelige stunder især med min mor, når vi har været på tøse-handle-tur i byen. Nogle gange tager jeg med veninderne til Esbjerg, for der er flere butikker. I min omgangskreds er der mange, der ikke handler i Varde. Min fornemmelse er, at de slet ikke ved, hvilke muligheder der er i byen, og det vil jeg gerne være med til at udbrede, derfor har jeg meldt mig ind i Unge Gruppen. -
Morten Skovgaard Madsen, 24 år, kunderådgiver Andelskassen, Varde:Jeg bor i Nørre Nebel, hvor jeg handler lokalt, men jeg aner ikke, hvad der foregår i Varde. Jeg kender heller ikke alle butikker. Jeg har meldt mig til Unge Gruppen, fordi jeg som kunderådgiver er i kontakt med mange unge mennesker, der bor og arbejder i Varde. Jeg synes, det er vigtigt, at vi kender konsekvenserne, hvis vi glemmer at handle i butikkerne. Desuden vil jeg gerne, i forhold til mit arbejde, være synlig i bybilledet.Jeg bruger gerne min fritid og mine egne sociale platforme på at formidle et budskab, som jeg synes er vildt vigtigt. Det er ikke alle tilbud og events, jeg deler med mine venner, for de skal jo nødig føle, at jeg spammer dem. Så jeg sorterer i det jeg lægger ud, men går aktiv ind i kampen for at lære andre unge vigtigheden af at handle i de fysiske butikker. -
Caroline Mikkelsen, 17 år, ungarbejder Ellas Coffe Shop, Varde:Da jeg var barn, boede jeg i Janderup. For mig var det et højdepunkt, når vi skulle ind til Varde for at handle, det er min motivation for at kæmpe for Varde som handelsby. Vi unge hader at ?gå glip af noget?, derfor er jeg sikker på, at de klip vi lægger op på på Young Varde ? Shopping & Events, samt på vores egne sociale platforme vil vække opmærksomhed. Jeg synes, det er mega fedt at være med til at tage ansvar for at markedsføre min by og skabe mere ungeliv. Jeg er nok lidt af en powershopper, og jeg synes, man kan få rigtig mange fede ting i Varde. Jeg køber også meget på nettet, men det handler om udvalg. På nettet kan du finde alt, og det er fristende. Jeg kunne godt ønske mig endnu flere tøjbutikker og så er jeg vild med Bahne, bare vi kunne få sådan en forretning til byen. Når jeg forklarer mine veninder, hvorfor jeg har valgt at bruge frivillige kræfter på at kæmpe for handelslivet i min by, så synes de faktisk det er lidt cool. Men det er jo også gået op for mig, at hvis vi ikke støtter butikkerne dør byen. -
En af danmarks førende speialister indenfor detailhandlen, Bruno Christensen,kalder dette initiativ for et guldæg, der bør sprede sig til resten af landet. Foto: Malene Wonsbek