Onsdag og torsdag deltog elever fra 5. og 6. klasse i hele Varde Kommune i Naturfagsmaraton i Lykkesgårdhallen.
Copy link address
Karina Øhlenschlæger
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Gruppen fra Starup Skole viser deres plantegning frem, fra venstre er det Tanya, Mascha, eskil, Thomas, Astrid og Ramin. Foto: Karina Øhlenschlæger -
Gruppen fra Starup har sat lys i deres model af lejligheden. Det har krævet mange overvejelser at nå frem til netop dette design på lejligheden. - Vi har toilettet ved indgangen, for det er træls, når man kommer hjem, at man skal igennem hele huset, for at komme på toilet, siger Eskild og tilføjer, at de også har taget højde for isoleringen. - Vi har også en hyggerkrog, fortæller Thomas. Foto: Karina Øhlenschlæger -
Mathias, Alberte, Lærke, Mia, William og Laust fra 5. c på Brorsonskolen havde fundet på et spil, hvor de fik point for at bruge musklerne. Hver gang de slog med de store terninger, skulle de gå rundt på pladen og lave øvelser som løb, englehop eller armbøjninger. Foto: Karina Øhlenschlæger -
Byg et tårn af a4-papir, det på maksimalt fylde 10x10 centimeter i bunden, den må maksimalt veje 500 gram, og der skal kunne trille en golfbold igennem fra mindst to sider. Det var nogle af reglerne for at bygge tårn, og gruppen fra 5.b på Brorsonskolen havde valgt at lade sig inspirere af Eiffeltårnet og elmaster, fortalte de om deres tårn, der var 2,33 meter. Fra venstre ses: Mathias, Katrine, Ida, Mia og Joakim. Foto: Karina Øhlenschlæger -
En af hjemmeopgaverne var et designe en kasse, der ikke får temperatuen til at stige, når bananer skal transporteres. En opgave fra den virkelige versen. Her er det Manja og Mikolaj fra 5. klasse på Outrup Skole, der tester deres kasse under varmelampen. De har malet deres kasse hvid og lagt en pose med vand i bunden for at holde varmen væk. Foto: Karina Øhlenschlæger -
Katrine og Sofia fra 5.b på Ølgod Skole i gang med lyd. I ørebøfferne skal de lytte til og identificere forskellige instrumenter - men først skal de have netforbindelsen til at virke. Foto: Karina Øhlenschlæger -
Victoria og Søren fra 5. b på Brorsonskolen med deres leglighed. Et af kravene til opgaven er, at den skal være 30 x 40 centimeter, så eleverne har selv skullet lave et målestoksforhold og blandt andet regne ud, hvor mange kvadratmeter lejlighenden ville være i virkeligheden. Foto: Karina Øhlenschlæger -
De fleste møbler var taget ud, inden dommerne skulle se på lejligheden. Foto: Karina Øhlenschlæger